EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
MİSYON:
Hayatının tüm evresinde, günlük yaşam aktivitelerini desteksiz yapamayan, tedavisinin evde yapılmasına karar verilen,
evde sağlık hizmeti ihtiyacı olan bireylere hasta güvenliği ve memnuniyetini hedef alarak yetişmiş personeller ile kaliteli sağlık hizmeti sunarak
bireyin hayat kalitesini arttırmaktır.
VİZYON:
Evde sağlık hizmetleri sunumunda hasta ve çalışan memnuniyetini en üst sıralara taşıyarak, alanımızda referans gösterilen bir model olma
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİNDEN KİMLER YARARLANABİLİR:
Yatağa bağımlı hastalar
Son dönem kanser hastaları
İleri derece kas hastaları
Günlük yaşamlarında destek almak zorunda olan kalp ,akciğer hastaları
Ameliyat sonrası evde bakım ihtiyacı olan hastalar
İleri derecede nörolojik hastalar
Evde bakım hastalarından ağız ve diş sorunu olanlar
gibi günlük yaşamlarını tek başına sürdüremeyen hastalar evde sağlık hizmetinden yararlanabilirler.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ KAPSAMI VE SUNULAN HİZMETLER:
Evde sağlık hizmetleri birimlerinin görevi hastalık teşhisi koymak değildir. Daha önceden ilgili uzman tarafından teşhisi konulmuş olan
tanı ve planlanan tedavisi kapsamında; ev ortamında muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin verilmesi,
ilaç, tıbbi cihaz ve malzeme kullanımına ilişkin raporların çıkarılmasına yardımcı olunması, hastanın ve ailesinin evde bakım sürecinde üstlenebilecekleri
görevler ve hastalık ve bakım süreçleri ile ilgili bilgilendirilmesi ve hastalığı ile alakalı evde kullanımı gerektiren tıbbi cihaz ve ekipmanların doğru ve uygun koşullarda kullanılması konusunda eğitim ve danışmanlık gibi hizmetlerin verilmesini kapsar.
HASTA ZİYARETLERİ:
Evde sağlık hizmetleri randevu sistemi ile yürütülmektedir. Hastanın ve hastalığının durumuna göre; ziyaretler günlük, haftalık veya
aylık dilimler halinde planlanarak yapılır. Hastanın ziyaret sıklığı bakım ve tedavi planı doğrultusunda hekim tarafından belirlenir.
NASIL BAŞVURLULUR:
Hasta, hasta yakını, hastane personeli veya aile hekimi; evde sağlık hizmeti alması uygun görülen hasta için,
Bakanlığımız Evde Sağlık Hizmetleri çağrı merkezi olan 444 38 33 (444 EV DE) nolu telefon numarasını arayarak başvurur.
Çağrı merkezi hastanın kimlik bilgilerini alıp il koordinasyon merkezine yönlendirir. Koordinasyon merkezi 15 dakika içinde hastayı arayarak gerekli
sağlık bilgilerini alır. İlgili evde sağlık birimine yönlendirir. Hastanın ilgili evde sağlık birimi tarafından 24 saat içinde evinde ilk ziyareti
gerçekleştirilir. Doktorun uygun gördüğü tedavi ya da diğer evde sağlık hizmetleri çerçevesinde hastaya bilgi verilir. Hastanın tedavi planı oluşturulur
veya sonlandırılır.
Hastanın olağan dışı olarak; ani gelişen ve hayati önem taşıyan kanama, bilinç kaybı, ani saldırganlık gibi oluşan acil ve hayati durumlarda
GECİKMEDEN 112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ ARANMALIDIR.